פרסום באינסטגרם – כל מה שצריך לדעת

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest

אינסטגרם: מ-0 למיליארד ב-10 שנים

אינסטגרם נוצרה ב-2010, ומיד החלה למשוך אליה משתמשים רבים.
באפריל 2012, מספר המשתמשים באינסטגרם צמח מ-0 ל-25 מיליון.
בשנת 2020 עבר מספר המשתמשים באינסטגרם את המיליארד. כיום אינסטגרם נחשבת לרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם, ומהווה פלטפורמת פרסום מרכזית.

במה שונה אינסטגרם מפייסבוק?

אינסטגרם מבוססת על ויזואל בניגוד לפייסבוק, שם המסר הוא המלך, באינסטגרם הכל נמדד קודם כל בנראות.
הבדל נוסף הוא גיל המשתמשים. המשתמשים באינסטגרם צעירים יותר, כאשר 71% מהם בני 35 ומטה. אולי בגלל גילם הצעיר, ואולי בגלל אופי הפלטפרומה, המשתמשים באינסטגרם מוכנים לחשוף את עצמם יותר. הם משתפים תמונות ורגשות אינטימיים ונכונים להגיב ולספר על עצמם.

מה אפשרויות הפרסום באינסטגרם?

בדומה לפרסום בפייסבוק, גם באינסטגרם אפשר ליצור פרסום אורגני או ממומן. מה ההבדל?

  • פרסום אורגני באינסטגרם – פרסום המבוסס על העלאת תמונות, סרטונים או סטורי לפרופיל שלכם. התוכן מפורסם לעוקבים של המותג, ואם הוא מייצר עניין הוא עשוי להופיע בתצוגת התוכן הפופולרי של אינסטגרם. תוכן המפורסם בצורה הזו, נחשף לאחוז מסוים של עוקבים, ואינו מאפשר הוספת קישור לאתר חיצוני.
  • פרסום ממומן באינסטגרם – ניתן להגדיל את כמות החשיפות לפרסומים שלכם, על ידי ביצוע קמפיין ממומן. התשלום מתבצע לפי קליק או צפייה, ומאפשר לקדם מכירת מוצרים או שירותים של העסק. כמו כן, בפרסום ממומן ניתן להפנות את הגולש לאתר חיצוני.

לפני שמתחילים: שאלות שחייבים לשאול

חוסר תכנון עלול לגרור תקציבי פרסום שמתבזבזים על קליקים לא רלוונטיים ועל לידים יקרים שפוגעים בתוצאות הקמפיין.
כדי להימנע מהטעויות האלה, הנה כמה שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם:

מה המטרה שלכם?

קמפיין הוא מסע פרסום, הכולל מטרות ודרך.
צריך להגדיר מטרה ברורה לקמפיין, שאותה תשיגו בתוך זמן מוגדר. מה למשל? 1,500 כניסות לאתר בתוך חודש, מכירת 30 מוצרים בשבוע, הוספת 300 עוקבים בחודש. אלה רק רעיונות, ובסופו של דבר, עליכם להגדיר מטרה שתתאים לעסק שלכם, ולהיות אפשרית מבחינה מציאותית.

מה התקציב שלכם?

נחמד להגדיר מטרה ענקית, אבל אם התקציב שלכם לא מתאים אתם לא תתקרבו אליה.
חשוב להגדיר מראש תקציב נכון – כזה שמצד אחד תוכלו לעמוד בו מדי חודש, ומצד שני באמת יוביל אתכם למטרות שהגדרתם.

האם יש לכם עמוד אינסטגרם?

כדי לפרסם באינסטגרם, אתם צריכים עמוד אינסטגרם פעיל.
מה זה אומר? עמוד הכולל תמונת פרופיל, תיאור, ופוסטים שעולים לאורך הזמן. על ידי יצירת עמוד פעיל, תגדילו את האמינות שלכם מול המשתמשים, ותגרמו להם לעקוב אחריכם, לא רק בגלל המודעה הממומנת.

× נשמח לעזור